lördag 16 augusti 2014

Kuddar

Nu har soffan fått nya kuddar! Det vita broderade örngottet hade jag i gömmorna så det kan jag inte ta åt mig äran för, men de tre andra är helt egna kreationer. Jag använde lite olika tekniker, material och detaljer för att göra det hela lite roligare. Samtidigt har jag försökt att hålla mig till någon sorts röd tråd och mina tre kuddar har alla inslag av den gröna färgen som lampan har. På den ena är det knapparna, den andra lite av tygets mönster och den tredje är det flatlocksömmen som är grön. Jag gillar när jag kan göra saker av sådant jag har hemma och här är allt som använts återbrukat! 

På tal om lampan så är det nog det enda plastföremål som vi äger bara för att det är snyggt. Vi försöker ju i regel ha så få plastsaker som möjligt här hemma och allt annat vi har har i alla andra fall en funktion där själva plasten är svår, dyr eller väldigt opraktisk att byta ut. Men lampor är ju faktiskt inte ens oftast gjorda av plast utan snarare av glas, metall eller trä. Så den får väl vara undantaget som bekräftar regeln här hemma.

Jag tycker det känns lite mer hemtrevligt nu, men rummet behöver nog allt ännu lite mer kärlek. Kanske i form av lite tavlor och ett fint skrivbord och så har jag ju tänkt bygga en ny tv-möbel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar